Wednesday 4 May 2011

bEzDaY mY SuPeRhErO..

sume org mesti ad superhero masing2 kn..aku pn ad gak..klo beliau xd..kompem aku xwujud r kt dunia..
pe yg aku nk cite..hari ni genap 55taun umor superhero aku...xyh cite byk2..superhero yg aku mksudkn adalah ABAH aku..wlupn hr ni bezday beliau(4 MEI)..tp kami da celebrate 1MEI td..yela..time tu sume owg cuti..adik2 aku cuti..kebetulan aku pn balek umah..tp yg sygnye my beloved brother xbalek...
tapiiiii...my superhero pn xcuti time tu..xp..mmg dalam plan kami nk abah keje...

pada 1MEI..
abah keje kul 3pm sampai kul7pm..pastu masuk balek kul11pm sampai kul7am..mmg cun la..ley celebrate time dinner.

JAM 3PM..
kami da kuar..nk p crk hadiah..sllunye bile aku balek jew kmpg ktorg akn mkn dinner kt luar..mlm tu aku da pesan kt abah kul7pm t turun sg besar kite2 mkn2..tp abah xsyak la yg kami sbnrnye nk clebrate bezday abah..puas pusing sg besar..akhirnye masing2 dapat da hadiah nk bg kt abah...

JAM7PM..
abah datang ngn BOSS die..yela..sbb da bpe hr boss nk blnje abah mkn tp xdpt jew..coz abah abes jew keje trus pecut balek umah..aku ad kt umah la kate kn..pilih tmpt mkn best ckt mlm tu..agak mahal gak la tp adik aku(memek) nk blnje kn..so,xd hal la..die bru dapat gaji..
kuar jew kete..ngn bwk kek(mcm dalam gamba kt atas) n hadiah2 sume..abah pn cm terkejut gak r(aku rase la)..
aku la yg order mkn..mcm2 aku order..ikan siakap 3rase,paprik,sayur pe ntah,ayam masak merah,udang tepung,telur dadar,pastu pe tah lg..tp mmg sedap gak r mkn citu..
smentara tggu mkanan sampai..kami mule ngn acara tiup lilin n potong kek..dan jgk bg hadiah..nk tau pe kami bg..

  • mak-bg suar slack
  • aku-baju t-shirt
  • memek-selipar
  • wan-suar jeans
  • amin-kain pelekat
  • ajim-minyak wangi..

pastu...upacara MAKAN....mmg kenyang giler..
time nk byr ni..tbe2 boss ABAH yg bayar sempena bezday abah katenye...
hehehe...ape pn wish aku tok abah:

  1. semoge abah panjang umo n dimurahkn rezeki
  2. sentiasa sehat sllu
  3. sentiasa hepi sllu sbb kami suke dgr lawak abah
  4. kami sume syg abah..dulu..kini..dan selamanya...
conclusion:
  1. abah kite xharap pn kite clebrate bezday die..tp korg tau x,bile korg igt bezday die..betapa gembiranye die..
  2. luang la mase anda bersama ibu n ayah anda sementara mereka masih ada..
  3. kepada yg duk jauh2 tu..balek la jenguk ibu n ayah anda..dorg rindu kt anda wlupn dorg xpenah ckp yg dorg rindu
  4. berusaha la jd anak yg menyejuk kn hati ibu n ayah anda..
  5. yg paling penting...JANGAN SESEKALI MELUKAKAN HATI IBU AND AYAH..xdpt jd anak yg soleh n solehah..tp sekurang2 nye JANGAN JADI ANAK DERHAKA..
~SEKIAN...TERIMA KASIH~

No comments:

Post a Comment